UCGAL critica a repentina subida de prezos do produto Love de Orange

11/01/2017
  • Non hai explicación plausible que xustifique un incremento de prezos de ata case o 5,5%

A recente subida de prezos anunciada por Orange para o seu produto Love, dous meses despois do seu lanzamento, levou á Asociación de Internautas (AI), Asociación Prol Dereitos Civís, Económicos e Sociais (ADECES) e Unión de Consumidores de Galicia (UCGAL) a formular este escrito sobre o necesario respecto aos dereitos dos usuarios.

O recente incremento de prezos de entre 2 e 5 euros ao mes, anunciado por Orange para un produto que acaba de lanzar (finais de novembro) é un movemento que pon en cuestión o respecto que o operador ten polos seus clientes ou potenciais clientes.

TeléfonoResulta complicado buscar unha explicación plausible que xustifique un incremento de prezos de ata case o 5,5% sobre os anunciados a finais de novembro. Non será publicidade enganosa, pero pode parecerse.

Non resulta críbel que se pretenda xustificar a medida co incremento de datos, xa que é unha contraprestación que puidese incluír desde o lanzamento de Love. Dous meses antes non hai nada que tecnicamente impida que o incremento de datos incorporárase ao produto en cuestión.

O peor é que os usuarios que hai pouco tempo elixiron Orange e este produto converxente observarán estupefactos que as condicións que xustificaran a súa elección variaron sen causa nun período de dous meses.

O certo é que este tipo de movementos bruscos (ata un incremento do 5,5% en dous meses) non atoparán xustificación no cambio da estrutura de custos da empresa. E tampouco na contraprestación con máis datos, porque nada impedía ofrecelos desde o principio (non falamos dunha oferta que leva tempo no mercado, falamos de algo que ocorreu onte).

Así pois, os usuarios de Orange, deberán saber que o seu operador, lonxe de razóns obxectivas coas que compoñer as súas ofertas ou variar as existentes; sustenta os cambios no puro mimetismo do que fan outros, replicándoo, aínda que non responda á idea inicial que vendeu aos seus clientes; do mesmo xeito que ocorreu en 2016.

Ante esta situación, de cambios unilaterais de prezos ou prestacións, non chega con recordar o dereito que teñen os clientes a rescindir o contrato sen penalización, porque á marxe da económica ligada ao produto converxente existen outras que seguirán vixentes, por exemplo, a ligada, no seu caso, ao terminal móbil; ou unha menos visible, pero que pesa como unha pedra, a derivada da rede de cable que tende o operador no domicilio e non está aberta ao seu uso por outros.

Estes cambios unilaterais de prezos e prestacións non solicitadas, máis aínda cando non hai causas obxectivas que os avalen e cando se sustentan sobre redes non abertas, deberían formar parte do modo de entender a competencia e ser examinadas pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), porque en última instancia os dereitos dos usuarios e a súa salvagarda forman parte dun modo de competir leal.

Para rematar, os usuarios temos dereito a non volver vivir episodios de pseudocompetencia, ao estilo do que ocorría nos primeiros anos da liberalización nos que todo era o mesmo. En virtude deste razoamento, as tres organizacións estudan denunciar ó operador ante as autoridades de competencia.

Deixa unha resposta