Ola! Empregamos cookies propias e de terceiros para analizar o uso desta web e mellorar a túa experiencia de navegación. Ao continuar navegando entendemos que aceptas a nosa política de cookies.

   Saber máis - Aceptar.
Estudo Calidade dos Operadores de Telecomunicacións 2024

Análise da Calidade da Banda Ancha en España. A SOLVENCIA TÉCNICA MARCA AS DIFERENZAS ENTRE OPERADORES

MOVISTAR lidera a calidade en Banda Ancha Fixa e Móbil con máis de 8,7 e 7,8 puntos respectivamente. A clave, o baixo índice de avarías en Internet e a súa resolución.

  • O resto de operadores non acadan os 8 puntos en banda ancha fixa (BAF), agás Euskaltel, nin os 7 puntos en banda ancha móvil (BAM).
  • O grupo Másmovil, con 6,18 puntos é o último clasificado en BAF, e Vodafone, con 5,38, é o ultimo clasficado en BAM.
  • A nota media máis alta é para Movistar (8,26) e a máis baixa para Vodafone (6,05). O resto también queda lonxe dos sete puntos.

 

A Unión de Consumidores de Galicia colabora coa Asociación de Internautas na presentación dunha nova edición do estudo sobre a Banda Ancha en España, froito do acordo de colaboración entre ámbalas dúas organizacións.

Os datos demostran que as grandes diferenzas veñen dadas pola solvencia técnica, é dicir, pola porcentaxe de avarías por liña e a xestión destas (tempos empregados na súa resolución e porcentaxe de avarías reparadas no prazo comprometido polo operador). Ademais, as reclamacións que afectan os servizos combinados (aqueles que inclúen banda ancha) son outro dos parámetros cun peso relevante nas puntuacións finais.

  • En BAF, a porcentaxe de avarías da internet penaliza a todos os operadores, podendo chegar a multiplicar por 10 ou máis o índice que rexistra Movistar (0,17%), como é o caso de Orange e Telecable (1,67% e 2,28% respectivamente). É preciso aumentar a fiabilidade das redes e, en consecuencia, conter as porcentaxes de avarías especialmente aqueles operadores que superan o 1% que, á parte dos mencionados, son Másmovil, Euskaltel e R.

  • En canto ao tempo empregado na resolución de avarías repítese o mesmo esquema. Fronte ás 46,4 horas que tarda Movistar, o grupo Másmovil inviste 124,64 horas, é dicir, máis de 5 días. O resto dos operadores empregan entre 58 horas (Telecable) ou máis de 90 horas, Euskaltel e Digi. O carácter esencial das redes require tempos de reparación prudentes, aproximarse aos 4 días ou superar os 5, é profundar na incomunicación.

  • Todos os operadores establecen un tempo obxectivo de reparación de 48 horas, aínda que a porcentaxe de solución de avarías practicado nese tempo vai desde case o 99% de Movistar a case o 83% de Digi ou Másmovil. Tampouco R, Euskaltel e Orange alcanzan o 90%, porcentaxe que superan en 3 e 4 puntos porcentuais Vodafone e Telecable. Quedar por baixo do 90% ou non alcanzar o 95%, representa un reto para mellorar a solvencia técnica e o servizo ao cliente.

  • En canto ás reclamacións de servizos converxentes, (os que incorporan Internet), que son o 93,8% no caso das liñas fixas e o 84,4% no caso das liñas móbiles pospago, os datos da Oficina de Atención ao Usuario de Telecomunicacións e Servizos Dixitais (OAUT) sinalan a Euskaltel co menor volume de reclamacións (0,46), séguelle Movistar con 1,10. Vodafone (6,60) multiplica por máis de 14 o volume do mellor clasificado. O resto entre 1,26 e 1,78.

  • As medicións de velocidade realizadas polos panelistas de AI (7.865.322) evidencian que na banda ancha fixa todos os operadores superan o 95% do caudal de descarga, excepto Vodafone (89%) e Digi (92%). En relación coa velocidade de subida, todos superan o 95%, salvo R que se aproxima a esa cota (94,78%) e Digi (91%). En definitiva, a velocidade na banda ancha fixa non representa un elemento diferencial.

  • Na banda ancha móbil as cousas son diferentes. Na velocidade de baixada, os caudais non alcanzan o 40%. O grupo Másmovil e Digi teñen os peores rexistros situándose por baixo do 30%. Respecto ao caudal de subida, o grupo Másmovil rexistra un 69% e Movistar un 66%, Vodafone e Orange superan o 45% e Digi rexistra un 41%. Con todo, o principal déficit neste apartado segue sendo a escaseza dos caudais de descarga e subida en relación coas velocidades ofertadas.

  • Neste mesmo capítulo hai que saudar o fin da asimetría das ofertas de Euskaltel, que viñan sendo unha excepción no panorama nacional.

 

Cadro de puntuacións

A CALIDADE da BANDA ANCHA 2024, atendendo ás velocidades de descarga e subida, os datos de reclamacións, avarías, etc. lanza a seguinte puntuación global:

 

Fonte: AI. Grupo ORANGE: ORANGE e JAZZTEL. Grupo MÁSMÓVIL: MÁSMÓVIL, PEPEPHONE, YOIGO. Euskaltel, R e Telecable carecen de puntuación no servizo móbil porque non teñen rexisros suficientes.

 

Outras conclusións

Xunto ás necesidades detectadas en relación coa solvencia técnica dos operadores, outros asuntos de natureza máis xeral forman parte das conclusións do estudo:

  • Ampliar a conectividade a todos os territorios, eliminando as posibles fendas entre distintas áreas xeográficas.
  • Reducir as barreiras de acceso aos dispositivos para minimizar as desigualdades entre cidadáns no seu acceso á sociedade dixital.
  • Incrementar a formación e o coñecemento no uso da tecnoloxía dos colectivos máis vulnerables.

Con todo, o mantemento das infraestruturas require unha contribución equilibrada de todos os axentes que se benefician da transformación dixital, incluídas as grandes plataformas dixitais que fan un uso intensivo das redes, so pena de poñer en risco a sustentabilidade dunhas infraestruturas que necesitan cada vez de maior investimento e que, en caso de non producirse, afectaría á calidade da experiencia de todos os usuarios.

Por outra banda, ao obxecto de avanzar na cohesión social e territorial é necesario promover a plena conectividade de alta velocidade, actualmente representada polas tecnoloxías de fibra óptica e de 5G en todo o territorio, incluíndo aos municipios de menor tamaño. Neste sentido a Asociación de Internautas (AI) considera imprescindible impulsar e incentivar os mecanismos de colaboración público-privada para universalizar o acceso á conectividade e cumprir os obxectivos do Plan España Dixital 2026.

 

Podes acceder a nota de prensa e ao  Estudo completo