Froito do acordo de colaboración con ADECES (Asociación Pro Derechos Civiles, Económicos y Sociales), a UCGAL dá a coñecer o XV Estudo sobre os Servizos de Atención ao Cliente dos operadores de telecomunicacións. Nesta ocasión, ademais, estende a reclamación deste servizo ás grandes plataformas dixitais e ás administracións públicas, e emprega como referencia o exame doutros sectores (enerxéticas e seguros).
Para ADECES, os cidadáns europeos necesitan que os servizos de atención ao cliente alcancen ás plataformas dixitais que prestan servizos en Europa a millóns de persoas e obteñen un elevado volume de ingresos, de modo semellante ao que ocorre coa protección de datos. En definitiva, os cidadáns europeos non poden estar sometidos á arbitrariedade ou ao mal funcionamento destes axentes, en ocasións vulnerando os seus dereitos constitucionais.
En segundo lugar, sostén ADECES, que somos clientes destas grandes plataformas, porque pagamos en especie a través dos datos que cedemos. Nesta liña, que equipara o pago e a monetización de datos, apunta o Proxecto de Lei de Atención ao Cliente cando di que a súa regulación aplicarase aos “Servizos de comunicación audiovisual de acceso condicional mediante pago, ou nos que a clientela facilita ou se compromete a facilitar datos persoais”.
Por outra banda, ADECES avoga para que a atención ao cliente fágase extensiva aos servizos dirixidos aos cidadáns de calquera administración pública, moitos dos cales presentan barreiras de acceso, xa que só é posible comunicarse cos eles a través de servizos electrónicos (correos, chat, contestadores automáticos…), carecendo dun sistema de atención personalizada que facilitaría (se estivese cualificada) a comunicación co cidadán.
Ademais, ADECES, examinou, como sectores testemuña, aos seguros e ás enerxéticas en relación co tempo medio e máximo de atención. Nos seguros, os tempos medios superan os 5 minutos e medio, observándose tempos máximos de 36 minutos (Liña Directa). Nas enerxéticas, o tempo de espera medio roza os 200 segundos, cunha ampla franxa que vai dos 19 segundos aos 236. Holaluz nalgunha ocasión supera os 1.000 segundos. En novembro e decembro, algunhas das compañías examinadas superaban os 12 minutos de espera con bastante frecuencia. Esta anormalidade, parece corrixirse.